BMW Group AG distributes high-quality premium vehicles in the B2B2C character. In order of the D2C transformation, 48 markets (incl. 148 ad-accounts, 32 local campaign offices, 15 data centers, etc.) were centralized from the respective country lead towards the new digital hub in Munich. These include the entire path-to-purchase with integrated lead nurture & lead scoring, automation, segmentation and success control. Relevant leads are made aware of the premium brand through SEM, PPC & Re-Targeting activities and led to an informed purchase decision through consistent nurturing. The generated leads are automatically made available to the respective regional trade partner and play a significant role in partner controlling. Full C-level stakeholder management was provided.
Die etepetete GmbH ist das nachhaltigste Food-Start-Up am deutschen Markt.
Aufgabengebiet:
- Launch der neuen SPA (Single-Page-Application) - Website,
- Conversion-Rate-Optimierung & Churn/Retention-Rate-Optimierung,
- Ausbau Influencer Marketing & Performance Branding,
- Optimierung Performance Marketing auf CAC-Basis
- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, brand- & influencer-marketing
- overseeing an advertising budget of 155.000? per month
- User-Journey & Go-To-Market-Strategy | launch new FMCG-section | Re-Launch SPA-Website
- Tracking (On- & Offline) for ITP (intelligent tracking prevention) via Re-Targeting, CRO & Tag Management
- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics (G360 & G4) for Attribution-Model & Conversion-API
- trigger based retention marketing & CRM-automations & general automations (e.g. FB-Ad-Rules etc.
- reducing CAC to a first-sale-break-even & ø-ROAS of 6,24
- implementing digital brand-protection
- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner
- networking & building strategic alliances like Startups for tomorrow e.V. - implementing strategic marketing-plan for 2021 with marketing-budget of ~3 million ?
- digitizing the market leader in online- & strategic-marketing-automation
- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, content- & influencer-marketing
- overseeing an advertising budget of 540.000? per year
- online Lead- & Sales-Generation
- implementing Sales-CRM (Profiling, Lead-Scoring/Nurturing)
- implementing Abandon-Cart-Management, Re-Targeting & Conversion-Rate-Optimization
- reducing CAC & lifting ø-ROAS from 2,6 to 9,18
- part of the executive management
- building & consulting digital businesses on a sustainable basis in various areas
- building & overseeing various teams & budgets in our digital business units
- building automated sales-pipelines & implementing digital-data-driven marketing
- strategic leadership & coaching of +28 FTE marketing-, sales- & key-account-team + freelancer & agencies
- building performance- & data-driven marketing for various industries
- implementing CRM with digital-scorecards & automations
- overseeing Marketing-Budgets of >7.000.000?/year
- Candidate-Journey & Tracking (On- & Offline) for Re-Targeting, CRO & Tag Management
- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics for Attribution-Model
- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner
- Stakeholder Management
- Digital Marketing Agency for Content- und Trans-Media-Brandmarketing
- Marketing Automation,
- Funnel Strategy,
- CRO (Conversion-Rate-Optimization),
- Lead Generation,
- Organic Engagement,
- Growth Hacking,
- Paid- & Earned-Media,
- (Social-) CRM Management,
Digital | Authentisch | Professionell
Ich bin [Name auf Anfrage] - ich baue, digitalisiere und automatisiere Unternehmen, sowie deren Marken mit einem klaren Fokus auf ROI, ohne die Identität des jeweiligen Markenkerns zu verlieren. Dies schaffe ich durch Implementierung und Befähigung von klaren Strukturen und digitalen Prozessen. Darüber hinaus befähige ich Stakeholder & Teams gemeinsam definierte Ziele zu erreichen.
Das Enabling von Partnern bewirke ich durch meine Eigenschaft als Servant-Leader, welches durch den strategischen & operativen 360° Ansatz eine intelligente Autonomie in Unternehmen entstehen lässt, die den Zweck der höchsten Qualität, gepaart mit Effizienz dient.
In den letzten Jahren konnte ich bereits mein Know-How branchenübergreifend für Unternehmen, externe Partner & eigene Marken erfolgreich einsetzen - dazu zählen bspw. RedBull, Rolls Royce und SoftBank, sowie weitere Unternehmen in den Bereichen Mode, Luxus, Lifestyle, Telekommunikation, Reisen, Digital Banking & Food im DACH- & APAC-Bereich. Eine stetige persönliche Weiterentwicklung ist dabei einer meiner Grundpfeiler.
Als Sparrings-Partner ist es mein Ziel das Wissen effektiv einzusetzen um langfristigen, replizierbaren Erfolg zu ermöglichen. Klare Strukturen und ineinander fließende, digitale Geschäftsprozesse, sowie das Verständnis für diese Ansätze sind ein Grundfaktor für Skalierbarkeit.
Die letzten Jahre habe ich mehrere Projekte in leitender Position erfolgreich begleitet, der ø-Umsatz von 12 - 31 Mio. EUR Umsatz, mittleren, zweistelligen Wachstumsraten, sowie Personal- & Führungsverantwortung in den Bereichen digitales Marketing, strategische Ausrichtung & Produktentwicklung.
BMW Group AG distributes high-quality premium vehicles in the B2B2C character. In order of the D2C transformation, 48 markets (incl. 148 ad-accounts, 32 local campaign offices, 15 data centers, etc.) were centralized from the respective country lead towards the new digital hub in Munich. These include the entire path-to-purchase with integrated lead nurture & lead scoring, automation, segmentation and success control. Relevant leads are made aware of the premium brand through SEM, PPC & Re-Targeting activities and led to an informed purchase decision through consistent nurturing. The generated leads are automatically made available to the respective regional trade partner and play a significant role in partner controlling. Full C-level stakeholder management was provided.
Die etepetete GmbH ist das nachhaltigste Food-Start-Up am deutschen Markt.
Aufgabengebiet:
- Launch der neuen SPA (Single-Page-Application) - Website,
- Conversion-Rate-Optimierung & Churn/Retention-Rate-Optimierung,
- Ausbau Influencer Marketing & Performance Branding,
- Optimierung Performance Marketing auf CAC-Basis
- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, brand- & influencer-marketing
- overseeing an advertising budget of 155.000? per month
- User-Journey & Go-To-Market-Strategy | launch new FMCG-section | Re-Launch SPA-Website
- Tracking (On- & Offline) for ITP (intelligent tracking prevention) via Re-Targeting, CRO & Tag Management
- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics (G360 & G4) for Attribution-Model & Conversion-API
- trigger based retention marketing & CRM-automations & general automations (e.g. FB-Ad-Rules etc.
- reducing CAC to a first-sale-break-even & ø-ROAS of 6,24
- implementing digital brand-protection
- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner
- networking & building strategic alliances like Startups for tomorrow e.V. - implementing strategic marketing-plan for 2021 with marketing-budget of ~3 million ?
- digitizing the market leader in online- & strategic-marketing-automation
- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, content- & influencer-marketing
- overseeing an advertising budget of 540.000? per year
- online Lead- & Sales-Generation
- implementing Sales-CRM (Profiling, Lead-Scoring/Nurturing)
- implementing Abandon-Cart-Management, Re-Targeting & Conversion-Rate-Optimization
- reducing CAC & lifting ø-ROAS from 2,6 to 9,18
- part of the executive management
- building & consulting digital businesses on a sustainable basis in various areas
- building & overseeing various teams & budgets in our digital business units
- building automated sales-pipelines & implementing digital-data-driven marketing
- strategic leadership & coaching of +28 FTE marketing-, sales- & key-account-team + freelancer & agencies
- building performance- & data-driven marketing for various industries
- implementing CRM with digital-scorecards & automations
- overseeing Marketing-Budgets of >7.000.000?/year
- Candidate-Journey & Tracking (On- & Offline) for Re-Targeting, CRO & Tag Management
- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics for Attribution-Model
- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner
- Stakeholder Management
- Digital Marketing Agency for Content- und Trans-Media-Brandmarketing
- Marketing Automation,
- Funnel Strategy,
- CRO (Conversion-Rate-Optimization),
- Lead Generation,
- Organic Engagement,
- Growth Hacking,
- Paid- & Earned-Media,
- (Social-) CRM Management,
Digital | Authentisch | Professionell
Ich bin [Name auf Anfrage] - ich baue, digitalisiere und automatisiere Unternehmen, sowie deren Marken mit einem klaren Fokus auf ROI, ohne die Identität des jeweiligen Markenkerns zu verlieren. Dies schaffe ich durch Implementierung und Befähigung von klaren Strukturen und digitalen Prozessen. Darüber hinaus befähige ich Stakeholder & Teams gemeinsam definierte Ziele zu erreichen.
Das Enabling von Partnern bewirke ich durch meine Eigenschaft als Servant-Leader, welches durch den strategischen & operativen 360° Ansatz eine intelligente Autonomie in Unternehmen entstehen lässt, die den Zweck der höchsten Qualität, gepaart mit Effizienz dient.
In den letzten Jahren konnte ich bereits mein Know-How branchenübergreifend für Unternehmen, externe Partner & eigene Marken erfolgreich einsetzen - dazu zählen bspw. RedBull, Rolls Royce und SoftBank, sowie weitere Unternehmen in den Bereichen Mode, Luxus, Lifestyle, Telekommunikation, Reisen, Digital Banking & Food im DACH- & APAC-Bereich. Eine stetige persönliche Weiterentwicklung ist dabei einer meiner Grundpfeiler.
Als Sparrings-Partner ist es mein Ziel das Wissen effektiv einzusetzen um langfristigen, replizierbaren Erfolg zu ermöglichen. Klare Strukturen und ineinander fließende, digitale Geschäftsprozesse, sowie das Verständnis für diese Ansätze sind ein Grundfaktor für Skalierbarkeit.
Die letzten Jahre habe ich mehrere Projekte in leitender Position erfolgreich begleitet, der ø-Umsatz von 12 - 31 Mio. EUR Umsatz, mittleren, zweistelligen Wachstumsraten, sowie Personal- & Führungsverantwortung in den Bereichen digitales Marketing, strategische Ausrichtung & Produktentwicklung.